آزمایشگاه های مصالح و پیمانکاران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آزمایشگاه های مصالح و پیمانکاران
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 1478
نویسنده : reza shahrezaiie

یک فعال ساختمانی گفت: متأسفانه تعدادی از آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح موجود در استان، صلاحیت‌های لازم برای فعالیت در پروژه‌های ساختمانی و تعیین مقاومت مصالح را ندارند.

«اکبر بهرامی» توضیح داد: در برخی از اوقات، تعدادی از آزمایشگاه‌های مقاومت مصالح به منظور تعیین استانداردهای مصالح با پیمانکاران ساختمان‌ها قرارداد می‌بندند، این در حالی است که عقد قرارداد با آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح باید توسط ناظر ساختمان انجام شود نه پیمانکاران ساختمان‌ها.

وی با بیان این‌که استفاده از مصالح نامطلوب و غیر استاندارد در ساخت ساختمان‌ها به نفع برخی پیمانکاران و به ضرر کارفرمایان است، افزود: در عقد قرارداد بین آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح و ناظران ساختمان‌ها، باید تمام موارد قانونی در قرارداد ذکر شود؛ به گونه‌ای که در حال حاضر تنظیم برخی قراردادها بدون در نظر گرفتن همه موارد قانونی، یکی از مشکلات اساسی در ساخت و سازها است که ادامه این روند، دست سودجویان را در رعایت نکردن استانداردهای ساخت و ساز باز خواهد گذاشت.

این فعال ساختمانی تصریح کرد: سیمان، شن، ماسه و حتی میلگردهای مورد استفاده در ساختمان‌ها باید قبل از مصرف در آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح از لحاظ دارا بودن استانداردهای کافی تایید شوند.

وی با اشاره به وفور کارخانه‌های تولید میلگرد در کشور و واردات میزان زیادی میلگرد از برخی کشورها، خاطرنشان کرد: قبل از استفاده از میلگردها برای ساخت ساختمان‌ها باید میزان مقاومت آنها توسط آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح سنجیده شود.

«بهرامی» افزود: امیدواریم بهره بردن از مشاوران آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح توسط متولیان امر ساخت و ساز بتواند رعایت استانداردها در ساخت و سازها را افزایش دهد و در آینده شاهد ساخته شدن ساختمان‌هایی با بیشترین میزان مقاومت در برابر بلایای طبیعی باشیم.
 


منبع: مرکز عمران ایران (به نقل از ایسنا)




Get Your Own Scroller
Glitter Graphics, Glitter Pics

:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: